12. Britanya Alevi Festivali 15-16 Haziran 2024 Park Festivali 31 May 2024
ARCHIVE
Articles 2021-22
ARCHIVE
Articles 2020-21
ARCHIVE
Articles 2019-20
ARCHIVE
Articles 2018-19
ARCHIVE
Articles 2017-18
ARCHIVE
Articles 2015-16
ARCHIVE
Articles 2014-15
BAF, Gazi Cemevi’ne Yapılan Polis Saldırısını Londra’da Protesto Etti. 28 Jul 2015
Çocukların Bıraktığı Yerden Devam Edelim! 21 Jul 2015
Alevilerin, Ölüsüne de Dirisine de Saygı Duyulmayan Ülke, Türkiye 17 Jul 2015
2 Temmuz 1993’te Sivas Madımak Oteli’nde yakılarak öldürülen aydınlar için Londra’da anma düzenlendi. 10 Jul 2015
Hacı Bektaş Veli Dergah’ı “müze” değil Alevi inancının kalbi, Serçeşmesidir. 10 Jul 2015
Bu yıl beşincisi düzenlenen ‘Britanya Alevi Kültür Festivali’, Doğu Londra’da Hackney Downs Park’ta, gerçekleştirilen finalle son buldu. 08 Jul 2015
Aşık Veysel ve Aşık Mahsuni Şerif, anma ve muhabbet gecesı. 08 Jul 2015
Britanya Alevi Festiali kapsamında, Hasan Kılavuz Dede ve Mehmet Yüksel Dede’nin katılımıyla ‘Birlik Cemi’ düzenlendi. 08 Jul 2015
Ingiltere Alevi Kultur Merkezi ve Cemevi 07/06/2015 Pazar gunu kapilarini sadece egitim icin acti. 08 Jul 2015
5’nci ‘Alevi Festivali’ kapsamında Parlamentoda bir resepsiyon düzenlendi. 08 Jul 2015
Bu yıl beşincisi gerçekleştirilen Britanya Alevi Festivali etkinlikleri Doncaster şehrinde gerçekleştirildi. 08 Jul 2015
İngiltere Avrupa milletvekili Claude Moares Britanya Alevi Federasyonu ve İakm ve Cemevini ziyaret etti. 08 Jul 2015
Sen bu ilmi kimden aldın dediler, Üstadımdan aldım pirden gelirim. 08 Jul 2015
‘5. Alevi Kültür Festivali’, Oxford Üniversitesi’nin tarihi tiyatro salonu Sheldonian Theatre’da gerçekleştirildi. 07 Jul 2015
DOGU- BATI DIVANI 27 May 2015
Semahlarımız ve Zakirlerimiz Oxford Üniversitesinde. 21 May 2015
Londra Emek Sahnesi'nin sergilediği "Pinokyo ve Pamuk Prenses" adlı tiyatro oyunu 21 May 2015
Britanya Alevi Federasyonu’ndan Vahdet gazetesine sert yanıt. 21 May 2015
Deniz Yonucu, Alevi Mahallelerinde Devlet, Şiddet ve karşı Şiddeti Anlattı. 21 May 2015
Britanya Alevi Federasyonu, İngiltere Alevi kültür merkezi ve cemevi, eğitim alanındaki çalışmalarında yine bir ilk’i gerçekleştirdi. 21 May 2015
ALEVISIM & SEMAH 15 May 2015
5th Alevi Festival UK Booklet - 5. Alevi Festivali Kitapçığı 14 May 2015
ARCHIVE
Articles 2013-14
|
Semahlarımız ve Zakirlerimiz Oxford Üniversitesinde.21 May 2015
Semahlarımız ve Zakirlerimiz Oxford Üniversitesinde.
26 Mayıs 2015 Salı Günü Oxford Üniversitesi’nin Tarihi Sheldonian Salonunda Semahlarımız ve Zakirlerimizle İnancımızı Anlatılacak.
5. Britanya Alevi Festivali Açılış Resepsiyonu kapsamında Alevi Semahları ve Zakirleri Oxford Üniversitesinde Anlatılacak.
‘İlimden Gidilmeyen Yolun Sonu Karanlıktır’ şiarıyla inanılan Alevi inancımızın önemli ritüelleri olan Semahlarımız ve Zakirlerimiz Üniversite çatısı altında yüksek öğretim üyeleri ve öğrencilerine tanıtılacak. Britanya Alevi Federasyonu na bağlı Alevi kurumlarında ve Londra Nurhak Kültür Merkezinde yetişen Zakirlerimiz ve Semahçılarımızdan oluşan yaklaşık 250 kişilik ekiple Oxford’ta olacağız.
26 Mayıs Salı günü, Britanya nın dört bir yanından Canlar Oxford şehrine gelerek bu tarihi etkinliğe şahitlik edecekler. Londra dan gidecek olan canlarımız salı sabahı saat 8:00’de İakm ve Cemevi önünde 4 otobüs ve aynı saatte Nurhak Kültür Evi önünde 1 otobüsle Oxford’a gidecekler.
Semah
Semahın her figüründe ayrı bir anlam vardır.semahta gezegenlerin güneş çevresinde dönüşleri sergilenir. Evrende herşeyin dönmesi olgusu Alevilerce “bütün evren semah döner” dizesi ile en güzel ifadesine kavuşur. Semah aynı zamanda Hakk ile bütünleşme halinin yani var oluşun sembolüdür.
Semah sırasındaki hareketlerin anlamları:
- Gökyüzünde uçmak
- Evrenin dönüşü gibi dönmek
- Turnalar gibi kanat çırpıp uçmak
- Haktan alıp halka vermek, paylaşmak
- Semah Hakk’a ulaşmada vesiledir.
Birçok semah çeşidi vardır, hepsinin genel özelliği ağır tempo ile başlayıp, hızlanır ve yavaşlayarak durur (ağırlama-yürütme-çark). Bu durum duyguların (ruhun) uçuş ve geri dönüşünü simgeler.
Semahta kadın-erkek birdir ve “can” denir. Birlik, eşitlik gibi derin anlamları vardır. Dönmek; hiçbirşeyin durmadığını, ölmediğini hareket edip değiştiğini anlatır. Semah yalın ayak dönülür, insanlar içsel dünyasında uçsada gerçeğe, doğaya bağlılığı temsil eder.
Bazı semahlarda avuçlar yer ve gökyüzüne döndürülür, bu yerle gök arasında yani hava ve toprak, tanrı ve insan arasındaki bağı temsil eder.
Semahta gözler avuç içine bakar, bu da; aynada kendini (insanda Hak) görmeyi simgeler. “Aynayı tuttum yüzüme Ali göründü gözüme”.
Semahta kalbe götürülen eller, bir tür saygı şeklidir. İçten ve kalben sevgi ile bu yola bağlılığı anlatır.
Semah Çeşitleri
- Kırklar Semahı: Kırklar ceminden ismini almıştır, 40’lar meclisini temsil eder. Ağırlama, yürütme, ve çark olmak üzere üç aşamalıdır.
- Turnalar Semahı: Turnalar Alevi inancında özel önem taşır. Turna semahı Turna kuşunun figürlerine dayanır. Hareketler yavaş ve olgundur.
- Kırat Semahı: Pir Güneş i Semahçılarda Güneş çevresindeki gezegenlerin dönüşünü sembolize eder.
- Urfa Semahı: Urfa ve çevresinde dönülen semahlardır. Bunlar içinde en özgünü Urfa Kısas Semahıdır.
- Ladik Semahı: Samsun Ladikten adını almıştır.
- Hacı Bektaş Semahı: Hacı Bektaş Veli’ye saygı semahıdır. Sağ el göğüste mühürlenmiş olarak semaha başlanır.
- Hubyar Semahı: 5 kadın, 4 erkek can ile dönülür. Kollar sarkık, öne doğru eğilmiş olarak semaha başlanılır. Semah sırasında, hem kendi, hem daire ekseni etrafında dönerler.
Semah ibadet halidir, cemin ayrılmaz erkanıdır, benlikten arınmaktır. Hak ile Hak olmaktır. Kırklar Meclisindeki aşk halidir ve semahın adreside “Kırklar Meclisi”dir.
Semah etmek, bir kuşun kanadında, güneşin etrafında, bulutların üstünde dönmektir. Aynı dünya gibi, ay gibi evrendeki yıldızlar gibi, elini ayna yapmak ve aynada özünü seyretmek. İnsanı sevmek, paylaşmak, inanmak ve arınmaktır.
Turna olup hakka ve hakikate doğru göçmek gökyüzüne, bir deyiş, bir nefes olup birliğe, kardeşliğe insan sevgisine kendi gerçeğini kavrayıp dönmektir.
Ay Ali’dir gün Muhammed
Üç yüz altmış altı ayet
Balıklarda suya hasret
Çarha döner göl içinde
Zakir
Zakir Cem’de bağlaması ile Dede’nin yanında oturur. Dede’nin desturuyla on iki hizmet görevlilerini bağlaması ve nefesleri ile göreve çağırır. Deyiş, Nefes, Duvaz, semah ve Mersiyeler seslendirir. Deyişler güzel duygu ve düşünceleri anlatır. Nefeslerin içinde Hak, Muhammed, Ali isimleri geçer. Duvaz ya da Duvaz-ı İmam içinde On iki İmamların isimleri anılır. Mersiyeler İmam Hüseyin için yakılan ağıtlardır.
Britanya Alevi Federasyonu
|